Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Penurunan Tingkat Manusia Ke Yang Paling Rendah

Tahap yang rendah degradasi manusia ke bawah, Allah menciptakan Roh Kudus kerana kebanyakan ciptaan yang sempurna, yang pertama dicipta dalam bidang kewujudan mutlak asasnya.

Kemudian beliau mahu hantar ke alam yang lebih rendah. Ia adalah matlamat ini pengajaran Roh Kudus dijumpai kembali kepada satu hala dalam erti kata yang sebenar dari Yang Mahakuasa, mencari pemetaan pertama dan biasa dengan Allah.

Menghantar Roh Kudus-Nya untuk menghentikan pesuruh-Nya, penjaga kekasih dan sahabat beliau.

Entah bagaimana, Allah mengutus pertama untuk mengesan kedudukan punca perpaduan, minda universal, nama-nama sifat dan sifat-sifat Allah, sifat Muhammad dan Roh Kudus membawa bersamanya benih kesatuan.

Apabila digunakan oleh cahaya semula jadi yang suci dan dikenali sebagai “Sultan fikiran.”

Ketibaan melalui alam malaikat di pertengahan mimpi, beliau mendapat nama “semangat dalam gerakan.” Apabila dia akhirnya jatuh ke dunia material, ia ditutup dengan makhluk yang Allah ciptakan kemampuan ciptaan-Nya.

Ia dibalut dengan bahan kasar untuk menyelamatkan dunia kerana dunia material apabila hubungan secara langsung dengan dunia material, Roh Kudus akan dibakar menjadi abu. Dalam kerjasama dengan dunia ini, ia dikenali bahawa kehidupan, roh manusia.

Maksud Roh Kudus, yang diutus kepada ciptaan yang paling rendah untuk mencari jalan rebrousserez ke kedudukan asal, kedekatan kubur, ketika ia ada dalam bentuk daging dan tulang. Dia sepatutnya datang untuk hidup kasar ini, dan dengan hati yang berada di dalam badan ini, menanam benih perpaduan dan unit aci menunbuhkan di dunia. Akar pokok itu masih di tempat asalnya. Cawangan dipenuhi dengan kebahagiaan, dan keredaan Allah, keluarkan kesatuan. Kemudian, di tengah-tengah minda adalah tumbuhan dari benih iman dan bercita-cita untuk mengembangkan agama pokok mendapat, setiap kenaikan ke tahap yang lebih dekat kepada Allah.

Allah menjadikan organ-organ atau organisma untuk masuk dengan minda dan jiwa ini masing-masing mempunyai nama yang berbeza.

Beliau telah membina ruang pelarasan dalam badan. Ia meletakkan roh manusia, roh kehidupan dalam daging dan darah. Menaruh Roh Kudus-Nya di tengah-tengah hati, di mana bilik Sabena untuk salah satu soalan yang sangat seni untuk menyimpan rahsia di antara Allah dan hamba-hambanya.

Roh-roh berada di dalam tempat-tempat yang berlainan di badan, dengan tugas yang berbeza, urusan yang berbeza, masing-masing sebagai membeli dan menjual barang-barang yang berbeza, faedah yang berbeza. syarikat mereka sentiasa membawa mereka banyak manfaat dalam bentuk pengalaman dan rahmat Allah.

“Daripada apa yang Kami berikan kepada mereka secara sembunyi dan terang-terangan, (mereka) menjangkakan bahawa syarikat tidak akan hilang. “(Surah Fatir ayat 29).

Sesuai dengan setiap orang tahu tugasnya kewujudan dirinya dan memahami tujuannya. Dia harus faham bahawa dia tidak boleh mengubah apa yang telah dianggap sebagai benar untuknya dan digantung lehernya. Bagi orang-orang yang suka untuk mengubah apa yang telah disabitkan untuk dia, terikat dengan cita-cita dan dunia apabila beliau berkata:

“Ia bukan (seperti) dia mengetahui (bagaimana) apa-apa apabila terbalik di dalam kubur? Dan apa-apa yang dinyatakan dalam dada? “(Surah” Aadiyat, perenggan 9).
“Dan semua orang kita hang (rekod) amalannya leher.” (Surah Bani Israel, ayat 13).

Posting Komentar untuk "Penurunan Tingkat Manusia Ke Yang Paling Rendah"